1. Tijdgebrek
  2. Uitstelgedrag
  3. Technisch gedoe
  4. Uh, e-mailmarketing?

Het grootste probleem bij mijn klanten

Mijn klanten hebben allemaal een unieke missie, maar in één ding zijn ze hetzelfde: ze willen allemaal hun (potentiële) ideale klant zo goed mogelijk bereiken.

Als ik ze vraag naar ideeën die ze hebben op het gebied van content delen, gaan ze helemaal los. Ze hebben honderden ideeën – ‘content genoeg’. Het staat alleen overal en nergens, of sterker nog, het zit alleen nog in het hoofd. “Maar dat komt goed, hoor!”

Bij de volgende stap worden ze al iets stiller. Dan stel ik bijvoorbeeld de volgende vragen.

  • Doe je al aan e-mailmarketing?
  • Met welke frequentie zou je een nieuwsbrief willen sturen?
  • Welke concrete content wil je daarin delen?
  • Als je een blog wilt delen, zorg je er dan ook voor dat de blog op je website staat om websitebezoekers te stimuleren?

Als ik de volgende vragen stel, kun je een spelt horen vallen.

  • Heb je een funnel uitgetekend hoe je je ideale klant wit bereiken?
  • Maak je gebruik van een template die past in jouw huisstijl?
  • Werk je al met automatiseringen?
  • Hoe segmenteer je?

Van die vragen worden mijn klanten meestal niet zo blij. Soms kijken ze me zelfs aan alsof ik ze iets heel vies heb voorgeschoteld. De energie is er in ieder geval behoorlijk uit.

Ze willen ‘gewoon’ een te gekke challenge organiseren, een webinar geven, een super waardevolle weggever delen die ze gemaakt hebben. Op al het gedoe dat daarbij komt kijken slaan ze alleen helemaal dicht.

En daar heb je het grootste probleem van mijn klant te pakken: er komt helemaal niets van terecht, omdat ze vooraf al bevriezen doordat ze niet kunnen overzien wat er allemaal bij komt kijken. Ze wíllen het ook nieteens weten.

Het verlangen is sterker

“Oké, en op dat moment neem je afscheid?” zul je misschien denken. Nee, absoluut niet! Daar begint het mooie gesprek eigenlijk pas écht, want mijn klanten beseft hoe belangrijk e-mailmarketing is om haar (potentiële) ideale klant zo goed mogelijk te bereiken.

Mijn ideale klant verlangt ernaar om meer tijd aan haar business te besteden, te doen waar ze ooit ondernemer voor zijn geworden, tijd voor haar gezin en vrienden.

Ze wil zich richten op energiegevers en weg te blijven van energievreters. Niet meer altijd moeten doorwerken tot laat in de avond en dan niet kunnen slapen, omdat alles maar blijft malen.

Ze weet dat ze het niet meer redt in haar eentje. Om echt te kunnen groeien heeft ze hulp nodig. Ze wil met vertrouwen werk uit handen geven aan een sparringpartner. Iemand die haar helpt bij haar online zichtbaarheid, het bouwen aan de know-like-trust factor, haar mailinglijst opbouwen en daar ook leads en verkopen uithalen.

Ik breng je verder

Als je met mij werkt gaat e-mailmarketing veel verder dan het verzenden van je maandelijkse nieuwsbrief. Ik denk met jou mee over je weggever, over je funnel en dat die ook daadwerkelijk online komt. Dat jouw mailinglijst groeit met potentiële klanten en dat allemaal geautomatiseerd met Active Campaign. We koppelen andere tools aan het systeem zodat je écht het maximale eruit kunt halen voor je bedrijf.

We zorgen dat je waardevolle weggever aangevraagd wordt. Dat je challenge een knallend succes wordt. Je webinar leidt tot verkopen. En niet zomaar ‘verkopen’: het zijn voor jou de juiste mensen.

En… ik ben jouw stok achter de deur. Ik zorg ervoor dat de energie erin blijft en dat we in beweging blijven. “Je geeft me de liefdevolle schop onder mijn kont die ik soms nodig heb” alsdus een van mijn klanten.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met me op voor een adviesgesprek. We kijken dan samen hoe jij succes kunt halen uit e-mailmarketing.

 

Meer lezen?

Je moet kiezen om gekozen te worden

“Doe jij alles voor iedereen, dan doe je niets.” Deze zin moest ik vorig jaar even op me in laten werken. Het deed echt iets met me. Een gevoel van herkenning, weerstand, onbegrip, opluchting. Complete verwarring. Waarom raakte het me zo? Omdat benoemd...

Lees meer

Follow-up | Hoe een funnel je omzet kan vergroten

Het zal waarschijnlijk geen nieuws voor je zijn wanneer ik je vertel dat kennis weggeven een geweldige manier van marketing is. Wanneer je dit doet in de vorm van een gratis weggever dan is dit ook nog eens de ideale manier om je mailinglijst uit te breiden. In mijn...

Lees meer

Mijn reis als ondernemer

In 2016 rondde ik de opleiding “Binnen 10 weken een lopende VP bedrijf”  af en waren de eerste stappen gemaakt voor mijn onderneming Time4More. Ik stond te popelen om aan de slag te gaan! Door mijn werk als Verkoop en Service Adviseur Bedrijven bij de Rabobank wist ik...

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This