Ik heb een verrassing!

Super frustrerend. Je opent je e-mailmarketingsysteem en je ziet dat je weggever bijna niet wordt aangevraagd. Niet door de mensen die je wilt in ieder geval.

Je hebt met veel liefde een fantastische gratis weggever gemaakt. Iedere websitebezoeker krijgt een onweerstaanbare pop-up. Je weet zeker dat je mensen inzichten geeft waar ze écht iets aan hebben. Je deelt zelfs zoveel informatie dat ze echt aan de slag kunnen.

De twijfel slaat toe. Heb je het dan helemaal verkeerd gedaan? Nee joh! Je moet er alleen voor zorgen dat je gratis weggever zichtbaar wordt. Nu ben je afhankelijk van de websitebezoekers die je krijgt en dat is niet voldoende.

Promoot je weggever op de social media kanalen waar jouw ideale klant komt

Hoe? Ik deel 7 manieren met je.  

  1. Deel je gratis weggever in een post en herhaal regelmatig.
  2. Maak een landingspagina voor je gratis weggever die je kan promoten.
  3. Gebruik een banner op je social media kanaal inclusief call to action zodat jouw weggever meteen aangevraagd kan worden.
  4. Maak een video zodat jouw ideale klant niet meer om je heen kan en wil.
        Need some help? Een kanjer op het gebied van tekst en video: Irene Verwater van Blij Support
  5. Zet betaalde advertenties in zodat je jouw doelgroep kunt bereiken.
  6. Zet een link naar je gratis weggever in je e-mailhandtekening.
  7. Schrijf een of meerdere blogs over het onderwerp en promoot hierin je gratis weggever.

En dan nu de verrassing 

Herken je dat? Je bent een blog aan het schrijven en voor je het weet zijn alle remmen los. Focus, zeg ik dan tegen mezelf. Wat te veel is noteer ik dan voor een andere keer. Maar deze keer ben ik eigenwijs en deel ik toch nog een extra tip met je. We gaan nog even terug naar je website. Op welke pagina’s breng jij je weggever onder de aandacht?

Zorg ervoor dat je gratis weggever in ieder geval aangevraagd kan worden op de volgende 5 plekken.

  1. Banner homepage
  2. Over mij pagina
  3. Op je blog pagina
  4. In je footer
  5. In je side-bar
  6. Als pop up (een beetje irritant, maar wel effectief)

Voelt het opdringerig? Snap ik. Maar dat is het niet. Websitebezoekers bekijken meestal niet alle pagina’s. Ze komen met een bepaald doel op je website terecht en als ze gevonden hebben wat ze nodig hebben vertrekken ze weer. Het is zonde als jouw weggever op een pagina staat waar jouw bezoeker niet komt.

Het belangrijkste: doe wat voor jou goed voelt en wat voor jou passend is.

Oké, nog een laatste tip!

Zorg ervoor dat er een funnel actief is na je weggever. Het houdt natuurlijk niet op bij het krijgen van het e-mailadres. Sterker nog, dan begint het juist met het opbouwen van  klantrelaties. Neem ze mee op reis en werk naar jouw aanbod toe. Meer weten over het effectief inzetten van funnels? Lees hier de blog over hoe je met een funnel je omzet kunt vergroten

 

 

Meer lezen?

Pin It on Pinterest

Share This