De mogelijkheden die ik ontdekte met dit e-mailmarketingsysteem verraste me. Ik werd fan. Mega fan. Ik besloot zelfs om me te specialiseren in ActiveCampaign. Wat de kracht is van ActiveCampaign? Het maakt e-mailmarketing easy en fun. Ik deel 5 redenen met je waarom het zo goed klikt tussen de twee.

1. Overzicht

Halleluja! Geeft dat even rust.
ActiveCampaign is enorm overzichtelijk en logisch ingericht. Op gevoel kom je al een heel eind.

In het dashboard zie je in een oogopslag wat je nodig hebt: statistieken over contacten, campagnes, automatiseringen en recente activiteiten.

2. Template is responsive

Een campagne* versturen? Kind kan de was doen. Met de drag & drop editor maak je zonder technische kennis binnen enkele minuten een professioneel design. Je kunt een template maken in jouw huisstijl, of gebruik maken van beschikbare templates van
ActiveCampaign.

Veel e-mails worden gelezen op een telefoon of tablet. Alle templates zijn responsive, dus goed te lezen op ieder device. Wel zo professioneel!

3. Geen dubbele kosten

Elk contact telt maar 1 keer in het systeem en voorkomt dubbele kosten. En dat niet alleen: wil je bijvoorbeeld van een contactpersoon weten wat is aangevraagd of welke e-mails geopend zijn? Je vindt alles op een plek.

4. Juiste e-mail, juiste persoon, juiste moment

Zoveel mensen zoveel wensen. Dit is ook wat veel mensen tegenhoudt bij e-mailmarketing. Een e-mail kan toch nooit interessant zijn voor je hele contactenlijst? Helemaal eens. En daarom kun je in ActiveCampaign je contacten in groepen opspiltsen.

Op deze manier zorg je ervoor dat de juiste e-mail, aan de juiste persoon en op het juiste moment wordt gestuurd. Je zorgt ervoor dat je écht meerwaarde levert en je voorkomt dat je jouw abonnees lastigvalt met e-mails waarin zij geen interesse hebben.

5. Automatiseringen

Het kost even wat tijd in de voorbereiding, maar dan heb je ook wat: automatiseringen. Je kunt bepaalde acties koppelen aan handelingen die de e-maillezer verricht. Je stuurt bijvoorbeeld een e-mail waarin de lezer op een link kan klikken om jouw gratis e-book te ontvangen. Word op de link geklikt? Dan wordt automatisch het e-book verstuurd. Uiteraard met een persoonlijk bericht van jou.

Autmatiseringen 2.0

Je kunt zelfs een stap verder gaan met automatiseringen. En daar wordt het écht interessant. Je kunt namelijk bepaalde voorwaarden toevoegen.

Stel, je e-book is verstuurd. Dan wil je daar een gevolg aan geven. Je kunt dan instellen dat er een e-mail gestuurd wordt een week na de aanvraag. Maar dat niet alleen: je kunt zelfs checken of het e-book al geopend is.

Mensen die dat nog niet gedaan hebben krijgen een ander bericht dan mensen die het e-book wel geopend hebben. De juiste e-mail, aan de juiste persoon, op het juiste moment 😉

De mogelijkheden zijn eindeloos.

 

 

14 dagen gratis

See it yourself? Vraag dan hier voor 14 dagen een gratis account aan en ervaar het zelf.

Wil je van e-mailmarketing systeem overstappen en kom je er niet uit? Ik help je graag.

*Een campagne is een eenmalige e-mail.

MEER LEZEN?

Je moet kiezen om gekozen te worden

“Doe jij alles voor iedereen, dan doe je niets.” Deze zin moest ik vorig jaar even op me in laten werken. Het deed echt iets met me. Een gevoel van herkenning, weerstand, onbegrip, opluchting. Complete verwarring. Waarom raakte het me zo? Omdat benoemd...

Lees meer

Follow-up | Hoe een funnel je omzet kan vergroten

Het zal waarschijnlijk geen nieuws voor je zijn wanneer ik je vertel dat kennis weggeven een geweldige manier van marketing is. Wanneer je dit doet in de vorm van een gratis weggever dan is dit ook nog eens de ideale manier om je mailinglijst uit te breiden. In mijn...

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This